Monday, July 8, 2013

kerja baru

Posted by Unknown at 4:30 PM
assalamualaikum uolsss...

yeahh lagi dua hari nak puasa kan... lepas tu raya.. konfirm semua orang dah pakat-pakat tengah kemas rumah kenn.. ye la nak buat time bulan puasa nanti confirm tak larat kan..

ehh nak cerita ni.. actually, aku kan cuti sem ni 3 bulan.. lame gila oke.. aku dah plan baik punya nak kerja masa cuti ni.. siap suruh member baik aku tolong carikan kerja and aku dah dapat kerja yang kawan aku carikan tu.. last-last time aku cakap dengan mak ayah aku boleh mereka reject permintaan aku.. phewww... 

aku : babah, orang nak kerja boleh tak.. lap dapat carikan orang kerja.. dekat je..
babah : nak kerja ke? kang nant klu mak dengan babah nak jalan-jalan kang kena tinggal camne?
aku : abistu tak boleh la ea?
babah : tak payah lah kerja... tolong cat rumah ni.. babah nak cat sorang-sorang tak larat...
aku : alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........
babah : nanti babah bagi la kamu elaun... 
aku : ok setttttt.....  muka terus berubah ceria... dasar perempuan.... hahahahah

esoknya trus zasss pergi kedai cat..
 sebab aku yang nak cat jadi aku yang pilih calour..
 aku pilih warna maroon, hibiscus and oren.. kalau tak cantik pedulik hape.. 
sebab dimata aku cantik warna camni..
 baru ada ong bak kata orang cina..
 hahahah


so kerja mengecat ni start 3 minggu lepas tak silap aku.. sebab tu blog ni diabaikan.. maklumlah.. busy uolssss... so sekarang ni alhamdulillah kerja aku dah settle.. tinggal nak cat pagar je. tapi sebab nak puasa dah.. aku pospone.. gila ko nak cat time puasa? walaupun aku muda remaja tapi energy macam nenek kebayan uolss... T_____T.. 

ok jum tengok gambar hasil aku cat.. eh ada abang aku jugak cat.. yela aku kan rendang yang berbuah.. rumah aku ni tinggi menggile.. acane aku nak catnya walaupun pakai tangga tetap tak sampai nyah... hikhikhik

actually cat je yang da siap... bab sental-sental cat yang tumpah kat lantai tak buat lagi uolss.. gini la gayenya kalau excited terlebih... mihmihmih.. so korang tengok sebelah mata je la yerk yang kotor-kotor kat lantai tu..











ni pandangan hdapan.. kan ada bahagian siling yg catnya terkupas kan.. aku nak buat tak sampai uolss.. tunggu abang aku balik nant baru cat sillen kat siling tu...





ni bahagian kanan rumah yang menghadap masjid.. pergh kecah gila lantai.. masa cat ni abg aku yang duduk jb balik.. 
tu yang dia cat.. yang tak cantik tu abang aku la yang cat.. hahahha...
kat lantai tu berkecah sebab anak sedara aku sibuk nak cat jugak.. last-last tumpah kat lantai...
akhirnya aku yang sedih sebab aku yang kena sental lantai ni nant...
T____T




yang ni bahagian kiri rumah.. cat jugak yang kat tiang-tiang batu tu..


|
|





yang ni bilik aku pulak...
aku cat sendiri jugak.. alhamdulillah settle kat bilik ni...




almari ni bersepah sebab tak kemas lagi.. hikhikhik



oklah tu je.. 
byeee :P

0 comment on "kerja baru"

 

its all about me Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting