Thursday, December 18, 2014

Sabah (6-10 Nov 2014)

Posted by Unknown at 10:40 AM
assalamualaikum hai uollssss... sihat ke idok?
ok sebab dah lama tak update blog kan.. so marilah mulakan dengan cerita bercuti di Sabah.. ohh lepas aku habis praktikal, petang tu on the dot aku fly pergi sabah.. its suppose to aku pergi sabah hari rabu.. tapi disebabkan aku habis praktikal hari khamis so need to wait one day la.. family aku semua pergi hari rabu.. maka disini maksudnya aku kena pergi sorang-sorang.. ok this is d first time aku naik kapal terbang sorang-sorang.. alhamdulillah everything went well.. oh yaaa tiket pergi sabah ni lama da aku booking.. since last year..

oke disebabkan aku gerak sorang-sorang hari khamis tu.. flight aku petang pkul 6.25.. so someone mengofferkan diri untuk menghantar aku.. to u, i noe u will read this blog.. thankss sebab hantar saya.. moment yang tak akan dilupakan sampai bila-bila..wiwiwiwiiw... aku sampai airport sabah pukul 8.30 malam & ada dah driver yang datang jemput aku masa tu & terus bawak pergi kedai makan.. oh yee masa time makan tu aku tak lalu sangat makan walaupun boleh dikatakan makan sedap.. i mean makan lobster, fresh squid n other seafood la.. aku memang penggemar seafood tapi ada orang telah menspoilkan mood makan aku malam tu.. ok stop tak nak cerita pasal ni.. masa sampai ni takde amik gambar pun.. then settle makan terus balik apartment tido....

oh ya ni la pemandangan apartment yang aku stay.. so far mmg best la apartment ni.. lokasi starategik dekat tgh bandar.. kiri kanan full dengan kedai.. nak pergi pasar filipina pun dekat... then dalam apartment ada 3 bilik & semua lengkap beraircond.. ada peti seju, mesin basuh pun ado.. tempat memasak pun semua disediakan...
memang puas hati laaa...
nama apartment ni Marina Court Resort Kota Kinabalu Sabah.

day 2

ok untuk keesokan harinya aku dengan family aku pergi pekan nabalu kota Belud, Kinabalu Park, Kundasang, rumah terbalik & jambatan tamparuli.. oh ye tak lupa pergi TLDM sabah jugak sebab pergi melawat sepupu aku dekat sana..

kitaorang gerak pukul 7 pagi masa tu sebab banyak tempat nak pergi.. lagipun kat sabah kan cepat waktunya.. baru pukul 7 tapi da rasa macam pukul 9 oke.. subuh masuk pukul 4 lebih that time...
sepanjang hari kedua ni cuaca petang memang hujan.. memang rasa sejuk nyaman gitu.. oh ye that time kitaorang sampai rumah pukul 9 malam..
bahahahahah.. ini memang jalan betul2 ni.. balik masing-masing melepek dalam bilik...
ok lets pict speak everything..

day 3

ok hari ketiga kitaorang semua pergi ke Pulau.. Which is Pulau Manukan & Pulau Sapi.. kitaorang gerak dari pukul 9 pagi then terus pergi ke jeti.. oke pulau nya mmg cantik.. i is peghakkkkk u noeee... yelaa jakun bebenor la jumpe air yang jernih pastu pemandangan cantik... cuma that time masa pergi Pulau Sapi ramai orang.. ramai orang nak snorkelling kot.. oh masa kat sini semua orang snorkelling except my mum la.. sebab mak2 memang tolong jaga barang je.. bahahaha.. eh tak sebenanrnya memang mak aku tak nak snorkelling pun...

day 4

day 4 takde apa aktiviti just pergi jalan-jalan sekitar apartment cari buah tangan ole2 untuk kawan-kawan kt johor.. pergi pasar Filipina pastu cari bahan basah sikit untuk masak malam tu.. sepanjang kat sana seafood memang meriah laa aku bedal.. sedap gila kot.. aku dah lah pencinta ketam dengan sotong,.. fresh pulak tu.. memang heaven la.. mihmih.. malam tu takde buat apa pun.. just lepak-lepak je.. cuma malam tu something happen to me.. yang memang aku tak expect pun benda tu akan terjadi kat aku.. hummmm.. takpelah past is past... oke malam tu siap-siap berkemas sebab esok flight pagi.. huhuh

day 5

bye Sabah... kitaorang berpecah kat sini.. dimana family abang aku dengan mak baba Tasha Jiha naik flight terus ke Senai while family kakak aku dengan aku & adik aku turun klia2..
ok klia2 memang bapak besooo... peghakk lagi aku.. next time boleh la ajak sapa-sapa pergi klia2 untuk cuci mata.. aku kan suka window shopping..
ayat kat atas tu macam menunjukkan aku ni forever alone pulak..
bahahahha..

oke secara kesuluruhannya memang sabah best gila.. tenang, nyaman, seafood banyak gila bg penggemar seafood macam aku, pulau pun cantik-cantik.. pernah terfikir nak posting di Sabah tapi.. tak boleh.. ada orang tak bagi.. hahahahah... next time kalau ada rezeki lebih memang naka sangat pergi sabah lagi.. kalau boleh that time da ada family sendiri... jalan-jalan dengan suami.. awwwww... hahahahah.. berangan memang free.. :P

0 comment on "Sabah (6-10 Nov 2014)"

its all about me Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting