Wednesday, March 16, 2011

sy-awk, ayg-bb, kau-aku.....

Posted by Unknown at 1:03 AM
for some reasons kita akan bahasakan diri SAYA-AWAK bila jumpa org kali pertama

for example:
me n my fren kt ph [ time kerja ]

tapi bahasa AKU-KAU
rasa macam takde gap sangat antara kawan2
dan pada yaya
bahasa AKU-KAU
adalah bahasa terbaik
[tp utk sebaya & bwh umur jer kot.. kalau dgn yg lebih tua, depends la]

kenapa?

kita bahasa kan diri dengan Tuhan juga begini:

"ya Allah ya Tuhan ku, berikanlah aku kesejahteraan di dunia dan akhirat ya Allah"

bukan begini (tiada niat untuk mpermainkan ye. just an example):

"ya Tuhan saya, awak berikanlah saya kebahagiaan yang saya cari selama ini"

agak weird kan?
dan entah kenapa org kata AKU-KAU bunyi nya macam kasar.

p/s : yaya dgn adik beradik pnggil AKU-KAU except for my sister.. ;)

0 comment on "sy-awk, ayg-bb, kau-aku....."

 

its all about me Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting