Wednesday, August 19, 2015

nikahh...

Posted by Unknown at 11:17 PM
assalamualaikum..

holla holli cikepam cikepum.. hai uolssss.... lama da aku tak menaip kat sini kenn.. dulu menaip single.. skrg da jd isteri orang.. ehhhh upsss... hahaha

alhamdulillah syukur nikmat Allah, 20.Julai.2015 , aku selamat dinikahkan dengan chenta hati iolss... hahaha.. aku nikah masa raya keempat.. orang lain sibuk beraya iols sibuk nak tawennn.. ohyeahhh... hahahah... majlis nikah dibuat secara kecil-kecilan je.. jemput saudara-saudara dekat je yang datang.. majlisnya lama lagi.. bulan 12.. mesti korang macam ehhh lambat lagi.. ehhh kenapa nikah cepat sgt... ewwwahhhhhh muluttt tuu.... nikah cepat kan baik... dapat mengelakkan maksiat.. gitteww... hehe..
 oklah sebelum aku cerita mengenai nikah day aku, marilah mendengar cerita kisah perkenalan aku dengan suami aku.. korang tak nak baca? lantokkk... kehkeh


aku mula-mula kenal dengan suami aku, sejak aku praktikal tahun lepas bulan 7.. suami aku cikgu kt sekolah tempat aku praktikal tu.. masa mula-mula masuk sek tu aku tak suka pun suami aku tu.. hahahah... yela mana tak nya.. dengan muka kerek nak mamp... pastu ajet2 hensem macam aoron aziz.. puihh... menyampah i.. (ampun syg sebab kutuk awak) hahaha... serius aku memang tak suka suami aku masa tu.. so masa berjalan sampailah ada satu event ni.. bulan 9.. aku as guru praktikal memanglah kena join segala mak nenek aktiviti sekolah tu.. bulan 9 tu aku ada program basikal kembara merdeka.. aku pernah update cerita tu kat entry-entry before ni.. pepandai lah korang cari.. ok start dari situ kitaorg berkawan & bertegur sapa.. tapi bukan dengan suami aku je, dengan geng2 dia jugak.. cikgu azhar, kak zawa, kak zalina aku jadi rapat.. mungkin sebab kitaorg sekepala.. ntahlah.. hahahah.. pastu tak lama tu, aku dapat tahu yg suami aku baru bercerai masa tu dari mulut suami aku sendiri.. masa tu ntah kenapa aku rasa kesian sangat.. tapi yelah aku kan cikgu praktikal.. so aku just dengar2 gitu je.. malas nak amik port sangat..


#gambar kenangan basikal 2014.. ihiks


kitaorang start jadi rapat end of october.. masa tu aku nak habis praktikal dah.. 
pernah sekali minggu akhir akuu praktikal, kitaorg keluar makan malam dengan geng praktikal aku lagi sorang, farhana.. keluar bertiga... 
esoknya suami aku hantar aku pergi airport senai sebab aku kan pergi sabah lone ranger... 
jadi takde orang menghantar.. mungkin masa tu suami aku kesian kat aku kan, tu yang dia offer hantar aku pergi airport.. hikhik.. 



so dipendekkan cerita, minggu tu juga aku putus tunang atas sebab-sebab yang dirahsiakan.. aku beranggapan dah tiada jodoh antara kitaorg.. masa tu aku frust jugakk.. 
time tengah sedih tu lah suami aku ni datang dalam hidup aku.. bagi semangat bagai..
kat situ mula terbitnya rasa kasih sayang smua.. yela suami aku pun masa tu pun tgh patah hati.. jadi kami sama2 tgh sedih... then sama2 motivate antara satu sama lain..
dipendekkan cerita lagi, end of disember suami aku datang rumah jumpa parents aku untuk meminta izin berkawan dengan aku.. alhamdulillah keluarga aku menerima baik suami aku... then, early january this year suami aku dtg lagi rumah family aku membawa family dia.. atas alasan untuk berkenalan tapi akhirnya kami ditunangkan secara tidak rasmi.. peh ayat aku skema betol... hahahahah... dan selepas tu alhmdulillah  parents aku dengan parents suami aku setuju untuk bernikah awal pada hari raya dan bersanding pada bulan 12 sebab nak menunggu adik suami aku balik dari jepun.. fuhhhhh panjang gila aku taip,.. penat makkk noksss... 

dahh jum tengok gamba.. ihiks










0 comment on "nikahh..."

 

its all about me Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting